Manchester mode!

Det skiljer ju sig en del på vad som är mode här och i Sverige, men i grunden är det ungefär samma sak.
Jag tänkte skriva lite vad som är mode här och inte bara vad skvaller tidningarna ber en att köpa utan också vad alla tjejer i Manchester springer runt med. 

* Manchesters gator är fyllda av tjejer som springer runt i massa pälsar och gissa om jag är glad för mitt förra årets köp!
Ska dessutom köpa en väst som är i  fuskpäls så i år blir det mycket sådant för min del.
OBS köp för i helvete inte äkta päls för trotts allt klär ingen bättre i deras päls än dem själva!


* På fötterna här ska man antigen bära högklackat eller UGGS! Då menar jag inte normal klack utan festligt hög. Sådana skor som man tittar på i skylltfönstret och tänker dem var riktigt snygga, men mina fötter dör hellre. Manchester tjejer ha antigen ingen känsel i sina fötter eller så lever dem verkligen upp till motto; vill man vara fin för man lida pin. Även stövletter används flitigt nu!

* Gossip Girl tjejernas kläder har ju verkligen påverkat modet i år och vi älskar den balla skol stilen som är en blandning av en nördig/punktig skol klädsel med haute couture anda!


* Hela hippie looken är tillbaka. Håret ska vara långt och naturligt. Antigen vågigt, rakt, men inte överfixat! Det ska vara 
oversive kläder, blusar och hur rutigt som helst. Den lugna avslappnade stilen eller..


* Den sexiga tajta dressen som passar till alla kroppar. Jag säger det igen ju mer kurvor, ju mer skönhet. 
Pinnsmal och snygg? Aldrig, en kropp som mår bra och är kurvig? Vackert!
Istället för att dölja våra kroppar i pösiga kläder borde vi ta på saker som framhäver det vår mamma gav oss.



* Mörka goth naglar! 
Vin röda, mörk lila, svarta, mörk gråa, mörk blå ja ni fattar poängen. Eller så vänder vi på det hela och då ska det vara 
vit eller skrik rosa manikyr. Rosa all over eller goth!

Ciao!

Kommentarer
Postat av: katta

Inne me päls här me:) å just den ja vill ha finns i sthlm men den färgen jag vill ha finns bara i LONDON;) shopping när jag kommer ner till nyår el vad;)?<3

2008-10-17 @ 19:49:56
URL: http://thesweety.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0