Oh baby

Pratade nyss med min mamma och hon berättade att hon hade sett en dokumentär om dem baby liknande dockorna Reborn. För er som såg det förstår ni vad jag pratar om och för er som missade handlade programet om folk som köper dockor för flera tusen kronor som är läskigt lika bebisar.
Jag minns när det gick en dokumentär om folk som köpte flickväns dockor.
Dockor som såg ut som kvinnor och som man kunde ha sex med. Ja, där har vi något läskigt, men att man ska kunna köpa bebisar tycker jag kan vara bra på många sätt.
Jag menar tänk ifall du förlorat ett barn och inte har psyke nog till att föda ett nytt? Eller ifall du inte kan få barn och känner dig helt ensam.
Sen såklart är tanken läskig att folk sitter och pratar med dockor och kallar sig mammor, men är det inte lika läskigt att vi egentligen dricker gift för att bli yra och pigga? Eller att vi vet att vi får cancer och kan dö av att röka, men ändå gör vi det?
Det är läskigare än att en stackare behöver kärlek av ett barn, men kanske inte kan få det.
Jag själv har drömt om den dagen jag blir mamma och den dagen jag får barn kommer jag vara gud tacksam för jag som många andra älskar barn.
Jag har många vänner som fortfarande inte ser sig själva som mammor och inte är så besatta av själva moder känslan vilket för mig känns otroligt, men alla är vi olika.
Om jag själv fick välja skulle jag vilja ha barn nu, men jag är väldigt ung och har knappt fått så mycket livserfarenhet som jag behöver för att bli den perfekta mamma så jag får ge de ett par år till.

Dem är väldigt söta och vilket jobb tillverkarna har gjort för dem ser verkligen äkta ut!

Kommentarer
Postat av: jordii

det där tycker jag är läskigt.

vi alla är verkligen olika för att jag stör mig så himla mycket på barn. Söta men jobbiga!

2008-10-21 @ 20:30:41
URL: http://jordiis.blogg.se/
Postat av: Nila

Jort du får verkligen inte komma nära mina barn, på avstånd är du välkommen hahaha!

2008-10-21 @ 23:31:24
URL: http://nedved.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0