Sunday

Efter en ljus fylld natt igår till soligt väder idag och jag ska äntligen få shoppa lite och få min grattis middag sen jag fått jobb!
Har ätit frukost och väntar på att Mr pojkvän ska komma hem från Trafford Center så vi kan dra till stan.
Vädret här knäcker och jag kom på att jag inte sagt hur folk här klär sig i det skiftande vädret.
Igår fick vi sol, spö regn, mulet och varmt väder på mindre än fem min!
Men dagarna vi har vart här har vi haft tur med vädret sen det har varit soligt och hyfsat varmt.
Alla britter som vi har pratat med angående vädret har sagt att dem inte haft en ordentlig vinter på två år vilket innebär bye bye snö!
Det är ju världens lyx för oss stackars svenskar som i princip enbart ser snö. 
Men tillbaka till britternas kläd vanor. Jag minns när jag var här för fem månader sen då det var på väg att bli vår väder men samtidigt lite små kyligt. Då gick killarna runt i allt ifrån linnen och t shirts till kort byxor och shorts.
Tjejerna hade tubtoppar, linnen och hotpants medan jag frös i min trenchcoat!
Nu när vi vart här i snart 2 veckor fattar vi fortfarande inte hur britterna inte fryser?
I Sverige brukar man ha på sig jacka, tröja och jeans i 15 graders värme men britterna har på sig kjol, klänning, linnen ja allt som i princip jag hade i sommras!
Och jag som trodde att vi Svenskar var vanan vid kyla. Icke sa nicke!
Nu ska ja ta och titta på gossip girl och sen dra ner på stan, ciao

Kommentarer
Postat av: Arshii

dooooooooooood

2008-10-05 @ 18:01:34
URL: http://arshii.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0