Shoppa rätt!

Om det är en sak jag inte gillar så är det folk som slösar mycket pengar höger och vänster. Jag själv älskar att shoppa, handla saker till hemmet osv, men det handlar aldrig om stora summor. 
Det är många som blivit nyfikna på hur jag och Mr pojkvän lyckas shoppa så mycket nu när vi precis har flyttat hit men det gäller att shoppa rätt!

Jag har många vänner som gör ett "misstag" enligt mig och det är att shoppa dyrt. Visst att unna sig dyra saker gör vi alla t.om. jag, men inte till överdrift. Att köpa en kofta för 500 kr är inte nödvändigt när du kan hitta en lika snygg för kanske 300 eller billigare. Då kommer vi in på punkten kvalitet och visst är det så att man inte köper mycket kläder alls och vill köpa ett par dyra handskar för 1000 som man kommer använda mycket kan man kanske gör en sådan investering, men finns det något jag har lärt mig här i livet så är det att uppskatta det du har istället för att sätta en pris etikett på det. Visst är det inte kul att köpa en tröja för hundra kr som sedan håller en tvätt och så billigt behöver man inte shoppa men hellre en tröja för 150 kr från H&M som håller några tvättar och sen blir förstörd  än en tröja kostar tusen kr som sen kommer ligga i garderoben och ruttna för visst tröttnar vi tjejer lätt på kläder.

Jag minns när jag var yngre och alla sprang runt i JL tröjor och WE tshirt. Man fick ju sina 1000 kr från barnbidraget men aldrig att jag skulle lägga ett helt bidrag på en tröja. Det roliga var att många hade på sig den för att visa att dem hade råd med i själva verket lurade dem sig själva då dem knappt hade råd att äta ute för att pengarna dem hade lagts på en tröja.
Jag har haft tur när det kommer till mode då jag kan ganska mycket och älskar att forska inom olika stilar.
Jag köper det jag själv tycker om och är det inte mode så spelar det nog ingen stor roll för bär du upp det som en modell på en catwalk blir det automatiskt snyggt. Dessutom ni alla som köpte JL förr, hur snygga var dessa tjocktröjor med ett simpelt tryck på?

Jag hade en kompis som hela tiden köpte dyra saker och en gång var vi ute och shoppade och jag kunde inte låta bli att kritisera hennes shoppande. Visst du har sparat en jäva massa kläder, men är det verkligen värt att köpa en helt vanlig tröja bara för att det står t.ex. Bondelid?
Då gav hon mig ett svar som jag faktiskt förstod mig på. Hon sa att hon inte hade en speciell stil och var inte så duktig på mode så hellre ta på sig någonting som ändå är dyrt och samtidigt mode än att chansa på att H&M linnet är snyggt!

Jag har alltid fått insperation av tidiningar, tv och kändisar vilket i princip alla får. Däremot vågar alla inte ta det ett steg längre och det är nog där skon klämmer. Jag menar ifall Victoria Beckham kan ha det så kan du med!
Alla saker jag köpt nu i England är absolut inte dyra till skillnad ifrån vad dem skulle kosta i Sverige. Det är mycket billigare här att shoppa och inte bara kläder utan allt är i princip är billigare. Men visst föredrar man hellre Bondelid än H&M så går man också miste om allt annat man kan göra med sina pengar som blir över. 
T.ex. Fest i en snygg H&M klänning?


Kommentarer
Postat av: Arshii

Någoooon syftar på mig ! haha

2008-10-08 @ 21:16:05
URL: http://arshii.blogg.se/
Postat av: bra skrivet!

jag diggar verkligen din blogg. du har har koll och verkar vettigare än andra tjejer vars bloggar jag oxå läser. fortsätt med det du gör!

2008-10-08 @ 22:38:26
Postat av: Nila!

Tack så mycket, det ska jag!!

2008-10-09 @ 03:26:38
URL: http://nedved.blogg.se/
Postat av: Anonym

kläderna på bilderna är ju i för sig Versace for H&M...

2008-10-10 @ 18:00:32
Postat av: Nila!

Nej det ska föreställa en Versace, alltså kommer min poäng fram igen. Köp billigt än dyrt för t.ex. som en klänning använder man inte så många gånger!

2008-10-11 @ 19:31:08
URL: http://nedved.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0