Big city life

När man pratar allmänt om storstäder är det en lång lista med fördelar. Vad man då glömmer är att det också finns nackdelar som vi aldrig skulle stöta på på samma sätt som här i storstäderna.
Idag efter att jag och Mr pojkvän stor handlat med mat ser vi en lapp i vårt trapphus från polisen. På denna lapp står det att det finns mycket tjuvar i området så man ska vara jätte försiktig när man går själv, helst ha tända lampor hemma, alltid låst dörren, stängda fönster osv och då mina vänner måste jag säga att den första tanken som slog mig var; vart i helvetet har vi hamnat?
Det är inte varje dag man ser brev från polisen med ett sådant mess så ja ringde min morbror som bor i London för att kolla upp det hela.
Han skrattade och sa att när dem flyttade till England för första gången fick dem också se något sådant och det är bara som en påminnelse för ett så här är det i stor städer och det är bara att vänja sig!
Jag säger det igen: Sverige är verkligen ett riktigt tryggt land och det borde vi ta vara på!
Så nu är det som det är och inte ger man upp för det utan att vara extra försiktig kan också vara någonting bra. Så ligger det till, men så är det antingen bor man i en håla där brottsligheten är hälften så liten eller så kommer man till en storstad där brottsligheten är dubbel.

Tråkigt att det ska vara så kan man tycka men samtidigt bor det liksom 2,5 millioner invånare här och det kommer alltid finnas psykopater och tjuvar överallt.
Någon som vill bli Polis?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0