Don't judge too quickly

Sen jag kommit tillbaka från Manchester har jag tänkt på en sak som jag aldrig tror kommer släppa i ruttsala!
Allt och alla bryr sig för mycket om vad "folk" kommer tro och tycka.
Det känns nästan som att man bor i en sekt och alla bara väntar på att hitta fel efter fel.

I Manchester kunde man i princip gå runt naken utan att folk brydde sig. Nu menar jag inte att jag önskar att vi alla kunde springa runt nakna, men att kunna ha på sig något som sticker ut här är ungefär som att stå framför idol juryn.
Dessa blickar som säger; hur kan du ha på dig detta? borde verkligen lämnas hemma.

Man ser människor i USA gå runt hur dem vill, men här måste man tänka hur mycket man sticker ut. Nu är det inte bara Sverige utan jag minns när jag jobbade i Manchester och en av mina kunder sa att hon var från New Zealand.
Hon letade efter fest kläder, men så sa hon som inte sticker ut så mycket!

Va? varför skulle man inte vilja sticka ut. Visst behöver man inte alltid ha på sig en snor grön pälsjacka, men att inte ha den bara för att man känner sig uttitad är ju helt fel.
Hon min kund sa att dem i New Zealand tydligen var 2 år efter i modet och när jag te.x. visade henne lack leggings sa hon att det där skulle verkligen vara för mycket wannabe kändisar!

Även en del vänner till mig frågar ifall dem "kan" ha på sig dem där skorna eller linnet. Är det en sak jag lärt mig är det att ju mindre du bryr dig om andra ju mer vågar du leva det riktiga livet istället för att vara fängslad i deras åsikter!
Så mitt mål var med denna kund att sätta nya gränser och trender. Tanken att hon kunde vara den som först sätter trenderna i hennes stad hade hon aldrig tänkt på ritktigt och att jag lyckades sälja saker till henne som hon aldrig innan skulle köpt gjorde mig så glad.

Jag hade lyckats och hon var så tacksam. Nej nu räcker min dagens predikan, men sluta fundera på vad andra tycker. Så länge du tycker om det ska det inte vara några problem!



Kommentarer
Postat av: malin

helt sant..

2009-02-24 @ 19:25:02
Postat av: Ned!

ja så är det ju sorligt nog :/

2009-02-24 @ 20:45:32
URL: http://nedved.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0