Monday

Ännu en dag med mys och vänner. Har först vart hemma med Mr pojkväns kusin och även lagt tid på att äntligen se The city som verkligen är att rekomendera, men den fick mig även att ta en funderare på framtiden.
Jag är ju tillbaka hemma i Sverige, men är det här jag ska stanna?

Varje dag sitter jag fram och tillbaka och diskuterar med Mr pojkvän om vad vi egentligen ska göra nu, men det är ju knappast lätt. Ni har säkert hört det förr: "min hjärna vill en grej, men mitt hjärta vill annat."
Det är precis så jag känner just nu. Stanna och plugga på universitet i antingen gbg, sthlm eller vilken stad de nu blir, men det är ju också för att det är lättare att plugga här, utbildningarna är gratis och som sagt man behöver inte riktigt börja på noll.

Frågan är däremot vill jag det? Vad hände med LA och plugga utomlands?
Jag själv tycker att det är extremt dyrt att plugga utomlands och ser ingen mening med att betala för en utbildning som är gratis här, men det jag vill plugga är nästan meningslöst att plugga här. Nej meningslöst är det ju såklart inte, men jag är inte säker på ifall jag kommer kunna ge allt om jag stannar här.
Tänk själva vilken motivation och glädje man automatiskt får när man är någonstans där det är bra väder och människor som brinner för samma sak som dig. LA, LA & LA!

Inte nog med det så finns det ju trotts allt en anledning till varför dem kallar USA för landet med möjligheter!
Jag kom nyligen hem från mitt England och visst har jag planerat vad jag ska göra här hemma också, men mitt hjärta vill bort igen och denna gång till La.
Det är mycket för och nackdelar med att stanna och åka, men vilken väg är nu rätt? Stay or go?


Here we go, here we go again..

Kommentarer
Postat av: Olga

Go, leave. Reach for your dreams <3

2009-02-02 @ 13:59:43
URL: http://jussstwatchme.blogg.se/
Postat av: Olga

Go, leave. Reach for your dreams <3

2009-02-02 @ 13:59:47
URL: http://jussstwatchme.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0