Morning!

 För ovanlighetens skull är faktiskt jag vaken och med tanke på att jag snart ska börja universitet och hela köret är det dags att vänja sig.
För en del är det nog to.m. sent att gå upp nu, men har man vaknat runt tre i ett par dagar är runt elva tiden tidigt.

I vilket fall satt jag och halvtittade på tv och såg två riktigt bra filmer på canal plus.  Ett måste att se om ni frågar mig.
Ena hette Safe harbour som handlar om en kvinna som både förlorar sin man och son. Det ända hon har vid livet är henne dotter som verkligen vill att mamman ska finna någon ny efter hennes makes bortgång.
Det är lättare som barn att gå vidare, men hur lätt är det för mamman och inte nog med allt som hänt måste fortsätta leva ett vardagligt liv. Ja ni det är en riktig gråt film, men en attans bra en!

Den andra hette Disturbia och handlar om Kale som efter hans pappas bortgång hamnar i trubbel. Tjaffs med en lärare ger honom fotboja i månader och hur kul kan det vara igentligen att sitta hemma enbart?
Att spionera på grannarna blir hans liv och det är inte alltid man vill lägga näsan i blöt.

Så sätt igång och ordna en mysig film kväll!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0