Monday

Jag börjar verkligen tappa mitt tålamod!
Ni vet lägenheten skulle ju målas om, tapetseras, byta dörrar osv, men Mr pojkvän vägrar låta mig se den förrän den blir helt klar.
Igår satt vi med hans mamma och kollade lite köksbord, lampor och allt som snart måste köpas. Det finns verkligen mycket att välja mellan så nu vill jag bara börja handla in allt!

Igår satt jag även och pratade med min mormor om vad hon tyckte angående mina framtidsplaner och jag har henne attt tacka nu när jag är hundra på mitt beslut.
Jag har sagt det förr jag säger det igen: Följ ditt hjärta, men även hjärnan kan en del gånger vara smartare att följa.
Som i mitt fall då mitt hjärta vill bli artist, men att ta sig dit krävs flera år kämpade. Just därför gör jag det som vi alla borde göra: Plugga på universitet för utbildning är extremt viktigt!

Jag sa till min mormor om att jag hade planer att ta en utbildning, men hon har ju så rätt i att utbildningar kommer alltid finnas, men rent psykiskt orkar man inte plugga ju äldre man blir.
Så nu har jag bestämt mig för att plugga och jag vet vad, men måste boka tid med studievägledaren igen så hon kan berätta mer.

Min dröm om att bli artist har jag inte lagt på hyllan, men det blir mer som något jag kommer hålla på med vid sidan om och samma sak som de andra drömmar jag har, men vem vet vad som händer under dessa plugg år.
Jag visste ju såklart att universitet var nästan ett måste för mig för jag vill ju verkligen lyckas och ni vet ju själv hur det är. Alla nya klasskompisar, universitetsfesterna det är ju verkligen en upplevelse i sig.
Däremot visste jag inte riktigt vad jag skulle läsa och det här med att betala 100 000 för en utbildning kändes "lättare", men min mormor fick mig allt back on track!
Så nu till höst då jag hoppas jag kommer in någonstans ska jag jobba och känna lite pengar som kommer behövas.

Att prata med dem nära och även dem som inte är så involverad i ditt liv är bland det bästa som finns när du kan ska fatta stora beslut för det är en sak att följa och kopiera någon, men en annan sak att fråga om råd och lite vägledning!
 

university life here i come

Kommentarer
Postat av: jordii

bra att du bestämt dig! :) Vad vill du plugga då?

2009-03-09 @ 20:55:37
URL: http://jordiis.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0