Dagens love sucks?

Att försöka hitta den rätta är svårt, men att känna att man förlorat den rätta är ännu svårare!
Vi alla har någon gång vart med om ett brustet hjärta och känslan av att på bara några minuter ha förlorat allt som en gång betyda så mycket är hemskt, men det är jätte vanligt att man direkt efter känner vad händer med mig nu då?
Den där jävla ensamheten!

Jag har faktiskt krossat hjärtan, men även fått mitt eget hjärta krossat och två av dem gångerna gjorde det så ont att jag minns det som igår.
Vad gjorde jag för fel? hur gick allt så snett? vad hände med att vi skulle kämpa och framför allt vad hände med oss är bland dem frågorna som pluppar upp, men strax därefter deppar man bara ihop.

Det finns dem som gör slut, men mår bra eftersom man nästan såg det komma, men sedan finns det dem som blir lämnade och inte alls såg det komma och det är dem vi ska prata om.
Vad gör man då ifall man verkligen tyckte om personen, men den inte längre vill ha dig?

Är det verkligen så att ett brustet hjärta läker efter en dos av sex and the city och tröst shopping eller ska man ge igen så han får smaka på sin egen medicin?
Ja vad som är rätt och fel kan man nästan aldrig säga, men det är jätte viktigt att man får må dåligt.
Jag säger det alltid till mina vänner när dem mår dåligt att verkligen göra det också.
Gå runt och tyck synd om dig själv, hata alla du vill hata och gråta så mycket du vill.

Det är absolut inget fel med det, men sen finns det alltid en gräns dessvärre vet inte vi alla när det räcker.
Att man bara vill komma över den man en gång älskade kan vara svårare än man tror och att bara sitta och vänta på när det händer är fel.

Det finns heller inge korrekt man kan göra för att må så pass bra för att gå vidare förutom att låta tiden läka alla sår för det gör den verkligen.

Tid är guld och det är här din uppgift kommer in. Det är nu det  gäller att utnyttja din läk tid så gott det går och hur kan man göra det då?

Vi människor är väldigt olika och en del har lättare att komma över någon än andra. Jusst därför är det bra att lära kännadig själv och veta vad som jusst får dig att må bättre.
Te.x. jag kom över all sorg genom att skriva av mig. En del skriver låtar, presterar bättre på jobbet för att må bra av bättre resultat, och en del åker bort ettag, men i allas fall gäller det att lätta på sitt hjärta och göra så att man som person blir ännu starkare.

En anna sak som är väldigt viktig är att ifall man nu blivit lämnad få sitt sagt.
Han/hon lär vara den sista du vill träffa, men det är viktigare än man tror att man får säga det man känner innan man lämnar allt man en gång hade tillsammans för även ifall man inte vill lämna personen så kommer det vara lättare att gå vidare.
Istället för att tänka "han är si och så och jag önskar att jag kunde säga bla bla" säg det nu i hans ansikte.

Jag minns då jag själv hade kommit ut ur ett förhållande som jag gjorde slut på hur mycket jag egentligen hade att säga, men aldrig sa.
Det är lätt att man tänker mycket och det är ju jusst dem där tankarna som får en galen.
Som sagt med tiden blev jag allt starkare, men ingenting hjälpte mig så mycket som den dagen vi träffades igen efter allt och vi beslöt oss för att sluta fred. Ett avslutat kapitel helt enkelt!

Man behöver inte vara vänner, men att sluta "fred" på något sätt så att du själv mår bra är viktigt.
Att gå runt och vara arg på han/hon gör ju inte han/hon ledsen utan bara dig själv så hellre säga hejdå än att aldrig fått sagt det!

fortsättning följer..

Kommentarer
Postat av: nazanin

bra där neda.. djupt och berörande.

2009-05-30 @ 00:01:35
Postat av: Ned!

Tack babe!

2009-05-30 @ 22:15:48
URL: http://nedved.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0