Saturday

Vilken morgon det vart!
Igår glömde jag att hämta ut min tvätt så var tvugen att gå upp klockan sju då nästan person hade tid och såklart försover jag mig så jag fick sitta i en halvtimme nio på morgonen så jag kunde få komma in när min granne tvättade.
Sedan hade jag problem att somna om så vaknade kl. 15.00 tack vare att Tamara och Ninib ringde och väckte oss.
Hennes kille har kommit så vi alla drog till marieberg och shoppade och åt på älskade pizza hut!

Nu sitter jag här och ska snart plugga lite och sedan ha film kväll med mr pojkvän. Som sagt finns inte en chans att vi somnar nu så det är bara att låtsas att kl. är nio vilket min hjärna just nu tror.
Fick reda på vad jag fick på min första tenta och dessvärre klarade jag inte av denna vilket fick mig att bli oerhört ledsen då jag verkligen kämpade för att klara den.
Känns som att man ger mer än allt och ändå slutar man upp med noll. Vet inte riktigt hur jag ska finna motivation och ork och speciellt inte när mitt självförtoende inte är på topp när det känns som att inget man gör räcker! 

Har faktiskt sökt lite jobb för just nu vet ja inte riktigt hur allt kommer gå så gäller hellre att vara på den säkra sidan! Som sagt får inte ge upp resten av kursen bara för att jag kuggade på ena delen så nu gäller det att tänka posetivt. Ha en bra lördag, tatah!




Kommentarer
Postat av: Anonym

Läser din blogg då och då men nu var jag tvungen att skriva ett inlägg. Det är jättebra att du är såpass positiv när du möter motgångar och nej, universitetet är inte så lätt som många tror. Det är näst intill vanligt att man inte klarar sig så bra under den första terminen på universitetet. Men det är acceptabelt och du är absolut inte ensam. Men vad du än gör, PLUGGA! Vare sig det är din PR-linje eller någon annan utbildning, men det kommer så bra av det senare i ditt liv. Jag lovar dig!!

2009-11-29 @ 17:59:01
Postat av: Anonym

håller med anonym. jag brukar läsa din blogg och tycker att du verkar vara en riktigt fin människa!! iaf, så tycker jag att du kämpar på så bra och fortsätter vara så positiv som möjligt. det är bra att du inte ger upp tjejen, du klarar det här. men sen är det en annan sak om plugget inte känns rätt för dig. det finns ju så många utbildningar o drömmar och jag vet inte vad!! plugget är inte alltid det lättaste, om du väljer att du ska hålla på med nåt annat, gör det då av rätt anledning :)

2009-11-29 @ 18:33:50
URL: http://lorreeee.blogspot.com
Postat av: Ned!

Anonym:



Jag hatar motgångar vilket jag inte är själv av såklart, men det gäller att se dem som utmaningar här i livet och inte ge upp!

Jag känner verkligen inte att detta är det jag vill hålla på med iaf inte just nu finns så mycket annat jag skulle vilja göra där jag kan kämpa för nu känns det som att jag kämpat nog och känner att jag kan avsluta detta med ett leende. Känner även att jag absolut inte tänker tacka adjö helt till universitet utan ska söka KY till hösten då jag funnit något som jag känner att jag verkligen tycker om! Plus man mognar oerhört när man jobbar ocksp vilket jag verkligen kommer behöva!

Tack för tipsen och lycka till i ditt studerande!

2009-11-29 @ 18:59:01
URL: http://nedved.blogg.se/
Postat av: Ned!

lorreeee: Tack!



Det har hänt mycket sen jag började plugga som har fått mig att bara vilja ge upp, men som sagt jag ger inte upp fören jag känner mig nöjd och nu känns det som att jag gjort mitt i denna linje, detta år.

Precis som du säger finns det massa saker jag kan välja och ska ju inte bli ledsen jag menar en del byter upp till 10 gånger tills dem finner något som gynnar dem så jag ska nu jobba tills hösten 2010 då jag sökt till en ky utbildning som låter jätte kul så helt slut är det inte med plugg Ned haha!

Vad gör du för något då?

2009-11-29 @ 19:16:31
URL: http://nedved.blogg.se/
Postat av: lore :)

exakt tjejen, jag tycker att du gör rätt i ditt val för det låter som om detta inte passade just dig. det är verkligen inte lätt att bestämma sig för ett yrke osv, man måste leta sig fram ibland. jag hoppas du finner det du älskar en dag :) minns att jag läste att du tycker om att sjunga? då kanske det blir nåt med musiken.



jag tog studenten i år efter att ha gått naturvetenskapliga linjen. sökte till socionom men kom inte in :( sen drog jag till italien för att jobba, men kom hem igen för det gick inte som planerat. har också haft mina motgångar. jag har ingen aning om vad jag vill göra nu. är arbetslös, svårt att hitta jobb och vill inte dra o plugga för jag vet inte vad jag vill studera längre. det känns som om att det finns så mycket att göra innan man blir fast i plugget.



kämpa på ;) det fixar sig i slutändan.

2009-11-29 @ 19:47:52
URL: http://lorreeee.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0