Monday

Då har jag flyttat och klarat av min första skoldag!
Kom i söndags och sedan dess har jag bara packat upp, fixat och handlat till lägenheten och tryckt i mig info om allt jag behöver veta inför mina tre år på universitetet!

Jag har vart urusel på att höra av mig till er min vänner förlåt, men nu börjar allt lugna sig då det har vart så mycket så har knappt hunnit med att peta på magen, men oroa er inte på onsdag åker mr pojkvän och då kommer jag nog bomba er med samtal.

Lägenheten som jag fått ligger 7 min från universitetet och det är bara en massa studenter som bor här vilket gynnar mina en aning högljuda förfester!
Det är lite större än en etta och jag är mer än nöjd, men om nått år skulle det inte sitta fel med en tvåa.
Har nästan fått upp allt också, men kläderna ligger fortfarande i resväskan då dem kommer ta mer än ett par timmar suck att jag aldrig lär mig att ta med mindre.

Första skoldagen var idag och ifall vi skippar bullshiten var jag väldigt nervös i början.
Har ju alltid förr haft någon med mig när man börjat på någon ny skola, men inte nog med att det är en ny stad så var det en helt ny skola och jag var ensam denna gång.
Det är väldigt svårt att hitta i skolområdet då det finns för många byggnader, men jag hade turen med mig då jag hittade den ganska snabbt.

Redan i början hittade jag en tjej som jag klickade med och hon var lika lost som mig och ny i stan så vi hade mycket att snacka om och till slutet av dagen hade man lärt känna en del i klassen.
I min ena klass är vi runt 200 elever om inte mer, men i min andra är vi runt 40 och den klassen kommer vi vara mest med.
Vad tycker Ned då?

Just nu är allt väldigt overkligt och jag har vaerkligen inte hunnit smälta allt, men tror faktiskt detta ska gå mer än bra!
Det enda som just nu får mig att bli riktigt ledsen och deppig är att Mr pojkvän och jag inte kommer sova ihop varje natt, men tack gud ses ofta för att inte glömma alla mina vänner där hemma!
Ni är verkligen saknade känns tomt utan er, men sätt igång och hälsa på!

Har vart nere på stan och idag var vi förbi en galleria också. Deras shopping är grymt bra och stan är jätte mysig. Nu fattas bara festlivet som vi fortfarande inte förlorat oskulden på, men jag och Sam har lite planer på G.
Om inte jag sluttar skriva nu så kommer jag dregla mig till sömns plus har även skolan imorgon, men börjar sent så nu vill jag bara lägga mig i sängen och sussa!
Hörs av mig mina saknade fisar där hemma natti natt


Mitt nya hem känner ni igen er?
Lovely Pennybridge!


Kommentarer
Postat av: raaiiisa

vad äre du pluggar?

2009-09-03 @ 15:20:55
URL: http://metrobloggen.se/raisa

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0