Vi bor i Sverige och kan rösta så gör nu det!

Ibland glömmer vi som bor i Sverige vilken attans tur vi har att vi kan rösta!
På min födelsedag den 19 september är det alltså dags att uttnyjtta sin rösträtt. Nu är frågan vad ska man rösta på?

Jag har alltid hållt mig till socialdemokraterna förr och även iår går min röst till dem, men moderaterna är inte helt ute och cyklar!
Varför jag vill lägga min röst på socialen är för att dem t.ex. gör det möjligt för oss unga att flytta hemifrån då det finns mer hyresrätts bostäder. Sedan moderaterna blev valda har det funnits allt fler bostadsrätter, men då måste man ju ha föräldrar som kan borga! I t.ex. mitt och mr pojkväns fall har vi haft tur som bor i en bostadsrätter då vi annars kanske inte hade hittat boende som det ser ut idag. Däremot ännu en gång en 18 årig student som vill flytta hemifrån har dock inte råd med dessa utgifter!

En annan viktig sak som jag tycker om med socialdemokraterna är att dem har lovat att ge mer arbeten genom att t.ex. ta tillbaka vuxenutbildningarna och på så sätt kommer ju en stor del av arbetslösheten minska då man inte behöver vara 100 skallen på ett jobb!
Moderaterna skärde ner på vuxenutbildningarna under lågkonjunkturen vilket jag inte tror socialdemokraterna skulle gjort. 
Socialdemokraterna vill även att man ska ha längre praktikplatser och som sagt är det något Sverige borde prioritera just nu så är det att ge mer jobbmöjligheter och mer jobb till oss unga!

Blir moderaterna valda så blir jag såklart inte helt förstörd då dem har mycket bra argument och mål även om jag som sagt vill att socialdemokraterna vinner, men är det något jag tycker vi alla ska se till att det inte sker är det att låta sverigedemokraterna få mer makt än dem redan har!

Att vi har rätt till att säga vad vi tycker är underbart, men jag tycker att allt ska ha en gräns och genom att ens låta sverigedemokraterna prata har vi gått över den gränsen! Varför tänker jag inte ens gå in på då detta inlägg skulle bli enormt, men strävar Sverige efter att bli ett rasistiskt land så är vi på god väg med sverigedemokraterna!


Detta gör mig verkligen förbanad att dem ens fått komma ut med denna "reklam" extremt pinsamt. I London var det t.ex. konstigt att man inte kunde kalla sig svensk bara för att man inte har blont hår och blå ögon eller att man är mindre värd ett arbete för att man bär slöja eller om man inte heter Andersson i efternamn! Vad har hänt och vart är Sverige på väg?! 



Kommentarer
Postat av: jordii

SD är hemskt. Jag ryser när jag ser reklamen den är hemsk. Blir rädd!

2010-09-08 @ 17:30:55
URL: http://jordiis.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0