R.i.p Michael Jackson

Jag tror att jag som många andra fortfarande inte kan förstå att vi förlorat den älskade king of pop.
Det är med stor sorg vi tar farväl av killen som fick oss alla att älska med musiken och hans musik kommer aldrig att dö ut.
Som barn satt även jag och mimade till hans musik och än idag berör den så som den gjorde första gången man hörde hans låtar.
Det finns ingen människa som inspirerat artister och människor så mycket som Michael och jag tror verkligen på att han kommer inspirera generationer till generationer.

Här ett fåtal hyllningar från vännerna:

Madonna, artist

- Jag kan inte sluta gråta över de sorgliga nyheterna. Jag har alltid beundrat Michael Jackson. Världen har förlorat en av de stora, men hans musik kommer att leva för alltid. Jag tänker på hans tre barn och de andra medlemmarna i hans familj. Gud välsigne, säger hon till People.


Justin Timberlake, artist

Av många ansedd som Michaels efterträdare.

- Jag kan inte hitta orden just nu för att uttrycka hur djupt ledsen jag blev av Michaels bortgång. Vi har förlorat ett geni och en sann ambassadör för inte bara popmusik, men all musik. Han har varit en inspiration för många generationer och jag kommer alltid att ömt vårda ögonblicken jag delade med honom på scenen och alla saker jag lärde mig om musik av honom och tiden vi tillbringade tillsammans. Min kärlek går ut till hans familj, nära och kära, skriver han på sin hemsida.

Wyclef Jean, artist

- Michael Jackson var min Musikgud. Han fick mig att förstå att allting är möjligt och att genom riktig och positiv musik kan man leva för alltid. Jag älskar Michael Jackson. Gud välsigne honom, säger han till USA Today.

Diddy, Sean Combs, artist

- Michael Jackson lärde mig att man faktiskt kan se rytm. Han fick musiken att leva!! Han fick mig att tro på magi. Jag kommer att sakna honom, skriver han på Twitter.


Celine Dion, artist

- Han var ett fantastiskt geni. Han kommer aldrig dö. Jag tror han levde under hård press under sitt liv. Det är en stor
förlust för oss alla, sa hon till CNN.


Stevie Wonder, artist och vän
- Jag kan inte ge någon kommentar just nu. Jag är för känslomässigt upprörd, skriver han i ett uttalande.


Beyoncé, artist - Det här är en så tragisk förlust och en hemsk dag. Den ojämförlige Michael Jackson har haft ett större inflytande på musiken än någon annan artist i musikhistorien. Han var magisk. Han var det vi alla strävade efter att bli. Han kommer alltid att vara kungen av pop! Livet handlar inte om hur många andetag man tar utan hur många ögonblick i livet som tar andan ur en. Alla som någonsin sett, känt eller hört hans konst är hedrade av att ha levt i den här generationen och fått uppleva Michael Jacksons magi. Jag älskar dig, Michael, skriver hon i ett uttalande.


Britney Spears, artist

- Jag var så upprymd över att få se hans show i London. Vi skulle vara på turné i Europa samtidigt och jag skulle flyga in för att se honom. Han har varit en inspiration under hela mitt liv och jag är förkrossad över att han är borta, säger hon till Usmagazine.com.


Steven Spielberg, regissör

- Precis som det aldrig kommer att komma någon ny Fred Astaire eller Chuck Berry eller Elvis Presley, så kommer det aldrig finnas någon som kan jämföras med Michael Jackson. Hans talang, hans förundran och mysterium kommer att
göra honom till en legend, säger han i ett uttalande.



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0