Kenza tjänar hela 150.000

Läste precis min kompis Raisas blogg där hon hade skrivit ett inlägg om hur mycket Kenza tjänar på sitt bloggande.
Jag säger igen aj aj mina stackars ögon Kenza tjänar hela 150.000 på sitt bloggande!
Är det bara jag som känner att nu får det räcka?

Detta jag tänker ta upp nu vet jag att alla på något sätt håller med om och även hon själv gör nog det.
Alla vi har nog läst eller vet vem Kenza är. Detsamma med alla andra stor bloggare och ifall inte så lovar jag att ni känner någon som vet om bloggvärlden.

I vilket fall tycker jag om att läsa bloggar och själv blogga då det inte bara är kul, men för min del har det även vart hjälpsamt. Innan alla började blogga föreslog nämligen en lärare till mig att jag skulle börja blogga då jag hade skriv svårigheter, men eftersom att det inte var så vanligt då så struntade jag i det.

Sen med tiden blev blogg världen enorm och jag som flera månader innan min flytt till Manchester visste att det skulle bli svårt att hålla kontakt  med mina vännner bestämde mig för att blogg. Bloggandet skulle få mig och dem att på något sätt fortfarande hålla varann uppdaterade om vad som sker i våra liv.

Idag är det många fler än min vänner som läser vilket är riktigt kul då man nästan får testa på lite journalistik, men tillbaka till varför jag tycker det börjar spåra en aning.

Kenzas blogg är intressant inge snack om saken, men ni vet själva att man kan finna tusen andra bloggar i samma stil. Alla bloggar är bra, men ska man verkligen få i hennes fall bli programledare bara för att man har gjort sig känd igenom sin blogg?

Hur många stackars studerande finns det inte som pluggar på universitet för att bli programledare? Jag själv funderade på det, men upptäckte snabbt att ju mer tiden går ju mer beror det på vilka kontakter man har!

150.000 kr är inte lite pengar och tyvär finns det en del som kommer jobba hela sitt liv, men aldrig få njuta av så mycket pengar. Vad hände med utbildning och slit?
Nu säger jag inte att hon inte har jobbat upp sig för visst hade hon inte till att börja med 10 000 läsare, men jag lovar att om ni skulle fråga vilken arbetare som helst te.x. en massör ifall hon eller han fick välja mellan att sitta hemma och blogga istället för att jobbba skulle nog ingen arbetande eller studerande tacka nej!

Just därför enligt mig är det fel att man ska tjäna så mycke pengar på att blogga, men igen vem tackar nej till det? Hon stor njuter ju som vilken normal människa som helst. Allas dröm är ju att få tjäna så mycket pengar på sitt bloggande, men är det rätt? Samma sak med alla oss som vill te.x. bli programledare. Måste man bli stor bloggare för att nå sina mål?

Är det så illa?



Kommentarer
Postat av: van Semyan

Nu är det ett enskilt fall där några få människor blivit stora pga sin blogg. Det är fortfarande studier och slit som gäller. Men förstår att sådana små fall är irriterande.

2009-03-30 @ 17:24:53
URL: http://vansemyan.com
Postat av: Ned!

B irriterande är för fint ord!

2009-03-30 @ 17:27:25
URL: http://nedved.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0