Dagens love sucks?

För några dagar sedan var författaren Gary Neuman på Oprah show och ämnet var otrohet.
Han har nyligen kommit ut med boken "The Truth about Cheating" och skulle nu säga några enkla tips som kan förhindra en otrogen partner eller dig från att vara otrogen.

Ju mer tiden går dessto vanligare blir det med otrohet och man blir inte alls lika förvånad ifall någon är det så som förr när det till och med fanns dödsstraff för otrohet.
Jag minns när jag lärde känna ett par tjejer från jobbet i Manchester och vi satt och pratade on otrohet.

Av 5 tjejer hade fyra tjejer fått reda på att deras partner hade vart otrogen mot dem och sorligt nog var det inte bara en gång. Den enas ex hade haft sex med så mycket som sju olika tjejer under tiden dem var tillsammans och när dem såg hur mina ögon nästan ploppade ut sa dem att det är väldigt vanligt!

Att det är mycket vanligare med otrohet i te.x. USA har vi fatta, men varför är det så lockande att vara otrogen? Tyvär händer det många av oss att vi ibland tänker oklart och kanske to.m. inte ser det vi gör som otrohet, men då måste man ställa sig frågan vart går min gräns?
Ifall jag står och charmar en kille på krogen skulle jag tycka om att min kille gjorde samma sak med en annan tjej?

I ett förhållande är det ju super viktigt att man är ärliga även ifall en vit lögn låter bättre än sanningen så kommer den riktiga berättelsen fram någon gång så hellre för ärlig än oärlig även om det kan kosta dig mycket så uppskattas sanningen alltid!

Just därför är det jätte viktigt att tänka på det här som jag snart kommer till både när det kommer till killen, vänner eller familjen!
Ifall jag gör en sak, men är osäker på ifall det är okej för dem andra vänd på steken och tänk på vad du skulle  tycka om det ifall det gällde dig.

Många förhållande kraschar på grund man inte tänker så. Te.x. din partner kanske inte vill att du ska ha kontakt med ditt ex, men du vill det!
Vill du då att han ska ha kontakt med sitt ex?
Det är ju fel att den ena ska få mer frihet än den andra så som sagt det är super viktigt att man är rättvisa mot varann.
Det var punkt nr ett!

Punkt nr två
är att visa uppskattning och visa hur mycket du verkligen älskar din partner eller vän.
Att säga hur mycket man uppskattar någon eller älskar någon räcker inte då det är ännu viktigare att verkligen visa det!
Det behöver inte hellre vara rosor på bordet varje dag utan bara det att då och då ge komplimanger, överraska, vara hjälpsam och bara visa att du finns där i alla väder!

Punkt nr tre är att hålla flamman vid liv. Man måste alltid vara två om en sak. En person kan inte fixa saker i ett förhållande då den andra inte också vill det. Ge och ta och visa att du är lika aktiv och villig att fixa vad det än nu kan vara i ert förhållande.
Då och då kan du också ställa dig själv frågan kunde jag gjort någon annorlunda och ifall man känner att man kunde det så är oftast inget försent för att fixa!

Fortsättning på ämnet otrohet kommer..


Kommentarer
Postat av: fan vad bra!

lägg inte ner det här!!

2009-05-04 @ 11:51:27
Postat av: Ned!

Sure sir!

2009-05-04 @ 15:04:49
URL: http://nedved.blogg.se/
Postat av: mille

du är väldigt bra på att skriva :) det här inlägget va jätte intressant

2009-05-05 @ 09:22:26
Postat av: Din fru / Linda

Helt rätt med dina tre punkter. Det är självklara saker egentligen men tyvärr tänker nästan ingen på det självklara..

Faan vad tragiskt att otrogenhet är vanligt =( det får en att vilja skita i kärlek och förhållande

2009-05-05 @ 16:42:01
Postat av: Ned!

Mille: tack så mkt! Dessa inlägg fortsätter så håll koll babe!



Min fru: jo just drf påminner jag haha. Gumman vi ska hitta den rätta för dig dont worry haha

2009-05-05 @ 16:56:47
URL: http://nedved.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0