Killar när ska ni fatta de oskrivna reglerna?

Såg nyss klart på The hills och detta avsnitt var verkligen speciellt. För er som inte vet är detta en reality serie och allt som händer är äkta, dock finns det såklart en del manus och skådespeleri med, men för det mesta är det äkta.

Men tillbaka till händelsen, en av tjejerna hade fått kontakt med sitt ex som ville bjuda ut henne på några drinkar då de inte hade setts på flera månader.

Första träffen gick bra, men efter andra gången de sågs ville hon veta varför de kommer sig att han ville ses. Tro det eller ej men han ville berätta att han nu har flickvän och att dem i helgen ska ha en inflytningsfest som han ville att hon skulle komma på.

Jag i detta fall skulle absolut inte vilja gå på mitt ex's inflytningsfest och se hans nya tjej men samtidigt skulle jag ju vilja se vem denna nya tjej är, ett komplicerat val.

Hursomhelst så går hon med en av sina vänner och precis när hon försöker acceptera allt som händer så nämner hennes ex kompis till alla på festen att detta också är en förlovningsfest.

Det slutar med att hon går och är helt chockad.

Jag kan bara inte förstå mig på sådana killar, det har hänt mig också att ens ex vill att man ska bli nästan bästa vän med hans nya tjej och situationer som dessa tycker jag känns helt fel och skumma.

Däremot är faktiskt två av mina bästa vänner också två gamla flickvänner till mitt ex och vi träffades genom honom, men då hade jag kommit över killen.

I fallen då ens gamla förhållande känns fortfarande aktuellt, kan det kännas helt fel att träffa ens nästan "ersättare." Nej jag tycker att bjuda sitt ex på en förlovningsfest och bara det att ta upp kontakten med sitt ex för att bjuda henne/honom på sin förlovningsfest är en oskriven regel.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0