Sminkad eller naturlig?

Jag har börjat lägga märke till en sak som väldigt många i England gör och det är att översminka sig!
Att smink är något man ska ha kul och experimentera med håller jag med om, men att vandra runt i fest smink varje dag kanske inte är det snyggaste och det bästa för din hy, eller?
Jag menar det finns en anledning till varför man kallar en sminkning för party looken och en annan för mer vardaglig look.
Jag personligen tycker om smink och det piffar helt enkelt upp en person, men jag tycker absolut inte att det är snyggt med för mycket smink. Dem ända som faktiskt klär i det är Transvestiter och så är det bara!
Sen hur man sminkar sig är upp till en själv, jag menar även den naturliga looken kräver exakt lika mycket smink som den över sminkade. Det gäller helt enkelt att kunna gör det på rätt sätt och ett tips är youtube klipp där man kan få jätte bra tips.
När jag och Mr pojkvän var på väg hem igår kom det in två tjejer i tåget och dem var kanske 8,9 år gamla. 
Dem hade utan att överdriva lika mycket smink som jag!
Att fjortonåriga tjejer springer runt i en massa kladd hör liksom till åldern, men sen när man ser tjugoåringar, trettioåringar (jag ni förstår poängen) i samma sminkning, nej ush!
På mitt jobb är det ju samma sak, alla tjejer är över spacklade och det roliga är att dem är skit fina utan allt kladd, man ser det.
Nej jag tycker faktiskt att mycket smink hör till fest och mindre är snyggare till vardag. OBS, att ha starka färger men fortfarande i normal dos är inte samma sak som att ha en puder rinnande för din tröja!

Dear makeup...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0