That´s so gay!

För er som bor i ett Engelsk talande land eller har släktingar i t.ex. Usa har säkert hört meningen that´s so gay som menas att någonting är fult, sämt.
Jag hörde det första gången när min kompis kusin var här på besök från Usa. Vi kollade på mtv och en låt kom som var ganska dålig och då sa hon thats so gay!
Först trodde jag att jag hörde fel, men när hon sa det igen vart jag tvugen att fråga ifall hon inte gillade homosexuella. 
Hon skrattade och sa att hon absolut inte hade något emot homosexuella och det var bara något som alla gick runt och sa.  Sorligt, men sant!
Nu har dem äntligen tagit detta på allvar och startat en kampanj mot denna nedvärderande mening. Det var verkligen på tiden!




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0