Varför är vi så kalla?

Det knäcker att på båda mina intervjuer och i allmänhet när man pratar med en britt säger dem, ja vi svenskar är så kalla och tillbaka dragna!
Man skulle ju kunna skylla på vädret, men som om Englands väder är soligt 24/7?
Sverige som land är guld, men varför en stor del av folket ej det!
Det känns som att vi kommit till en helt annan planet pga av människorna här är så "övertrevliga" i våra ögon, men egentligen är det normalt.
T.ex. här tackar man alltid busschauffören innan man går för att visa tacksam vilket vi aldrig skulle göra hemma!
Folk i vårt område hälsar på oss fastän vi aldrig sett dem. Här finns det ingeting som heter "du får klara dig själv" utan alla är hjälpsamma utan att ens behöva vara det.
Jag skulle kunna göra en lista lång, men börjar få ont i röven av att sitta här så nu ska jag dra och äta frukost, men kände bara att det är så sorligt att vi inte kan vara mer öppnare, varmare och helt enkelt bara släppa loss för i slutändan vem fan bryr sig!
Ciao for now!


Kommentarer
Postat av: Katta

du måste skickat mig fel nummer för det är inte i bruk:/

2008-10-04 @ 18:02:27
URL: http://thesweety.blogg.se/
Postat av: Nila!

Jag har skickat om det så testa igen katt!

2008-10-04 @ 20:54:03
URL: http://nedved.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0