Gay people should not get married then?

Att hon inte skäms kan jag börja med att säga!
Förr gillade jag verkligen Miss world programen, men efter ettag gav även jag upp program som dessa.
Sedan när sådana bimbos som Miss California deltar blir man så glad att man låtit bli att se.

För er som missat så pågår valet av Miss USA jusst nu och en av skönheterna Carrie Prejean som representerar California var  väldigt nära på att ta hem segern, men när hon fick en fråga av ingen mindre än Perez lyckades hon istället för att ta vinna åka ut i tvälingen.

Min favorit den kände bloggaren Perez Hilton ställde frågan; vad hon tyckte om äkteskap mellan homosexuella då vår Miss låg IQ gav ett svar som nu täcker alla skvaller tidningar i USA.
Att folk fortfarande har något emot gay:s är chockerande och ännu mer chockad är det att man fortfarande blandar in sin tro och Gud i det hela.

Jag tycker att så länge det är kärlek så är det vackert och minst sagt accepterat. Det är inte onormalt eller vad i helvete man kallar homosexuellas kärlek. Det är snarare er det är fel på som tycker illa om människors relation till varann bara för att dem är av samma kön.

Jag är troende, men inte håller jag med att Gud tycker att homosexuella syndar. Gud älskar alla människor och det är vi människor som grävt så djupt i det här med gay:s.

Vi alla är gjorda av kött och blod. Har två armar och två ben.
 Om vårt hjärta slår för någon så är det kärlek och så fungerar alla människor!
Så nej Miss IQ 0 antigen har dina föräldrar manipulerat dig eller så vet du inte vad ekta kärlek är då du tycker att homosexuella inte ska få gifta sig!

Så synd att en sådan vacker tjej ska ha så lite i huvudet:


Kommentarer
Postat av: Arshii

jag tror du har missuppfattat hela grejjen, Han frågar inte vad hon tycker om homoäktenskap, han frågar om man borde göra det lagligt över hela USA, och hennes svar är att det är bra att man har möjligheten att välja om man vill gifta sig med en av samma kön eller ej, men att hon personligen tycker att ett äktenskap ska vara mellan en man och en kvinna. Och innan de sa hon inget illa menat, men så är jag uppfostrad. Vilket jag tkr var ett bra svar.

2009-04-23 @ 01:23:03
URL: http://arshii.blogg.se/
Postat av: jordii

jag tycker att hon gav ett bra svar eftersom att det är så hon tycker. Hon är helt enkelt ärlig och menade inget illa.

Tycker verkligen inte hon är puckad, snarare perez som är det!

2009-04-23 @ 08:14:39
URL: http://jordiis.blogg.se/
Postat av: Ned!

Hm.. jag förstår hur ni tänker, men det ni missade var att hon sa i mitt land innan hon nämnde sin familj. I usa finns det flera tusen människor som kämpa med homosexuella rättigheter och när hon blandar in landet så är det fel!

Ha personliga åsikter och stå för dem är rätt, men att dra in ett land i ens åsikter är fel det är vad jag försöker få fram!



Jag stör mig dessutom på att hon säger att ett äktenskap ska vara mellan en man och kvinna då det är självklart en homosexuella som än idag försöker gifta sig har folk som tycker att det är fel tar åt sig!

Även ifall hon säger vad hon tycker så vänd på steken låt oss säga att hon istället hade fått frågan: vad tycker du om att USA är ett mångkulturellt land? och hon svarade: I mitt land borde det endast bo amerikaner eftersom det är så jag har blivit uppfostrad. Precis som många blir uppfostrade med att vara homofober (eller tycka mindre om äktenskap mellan samma kön) så blir lika många uppfostrade till att vara fördomsfulla och t o m rasister. Vad hade vi tyckt om det isåfall då? Hade hon haft "lika" mycket rätt att stå i tv och säga sin åskt inför hela världen?

Jag vet att många tänker att vara rasist är inte samma sak, men det är det. För mig innebär detta att peka ut en grupp, i detta fall homosexuella och grupperingen leder till att dessa bli utstötta. Vi använde vi-och-dem begreppet och jag är säker på att många homosexuella tog åt sig lika mycket av hennes ord som vi skulle göra ifall hon hade sagt något rasistiskt.

2009-04-23 @ 13:09:41
URL: http://nedved.blogg.se/
Postat av: B

När en människas åsikter påverkar någon annans rättigheter då kan man inte säga: "jag menar inget illa,men det är så jag har blivit uppfostrad"



Dom orden ger rätt till hat. mot judar,svarta,homosexuella, you name it.



sorgligt.

2009-04-23 @ 13:23:00

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0