Dagens love sucks?

Det är många av mina vänner som just nu har problem när det kommer till kärleken och med tanke på allt jag har gått igenom i mina yngre tider är jag ganska duktig på det ämnet.
Så tänkte dela med mig av mina egna kärleks tip och råd lite då och då. Vem vet det kanske hjälper någon där ute eller så är min ideé rutten det är upp till er läsare att ge mig ris eller ros! 

Att finna kärlek är faktiskt bland det svåraste här i livet vilket många inte tänker på. Man ser hur lätt det ser ut på film och tv, men i verkligheten är det ju inte ens i närheten av det där.
Det finns två typer av kärlek enligt mig: Den man är ute efter och den man minst anade!

Sedan är inte det ena bättre än det andra utan det är där i början allt står på spel.
Där många av oss som gör dem klassika misstagen.
Dagens love sucks ska handla om vad man kanske borde tänka på i början av en dejt eller helt enkelt ny kärlek!

Alla vet att ge sig in i något för snabbt resulterar endast i problem vilket egentligen är logiskt.
Ett tips när det kommer till kärlek är att jämför allt annat också med kärlek. Te.x. det här med att inte stressa in i något.
Varför man inte ska göra det är för att vi säger att du har en tårta som du äter på en gång. Vad finns det sen kvar?

Ingenting och det är samma sak med kärlek. Att ge sig själv ut till den andra allt för snabbt resulterar oftast i att din partner eller vän tröttnar lätt för det finns inge mer att veta och undra. Samma sak med tårtan ju saktare man äter ju mer njuter man av det goda man har som finns kvar!

Det får nog räka för en början, men min läsare ni är inte dem bästa på att kommentera vad tycker ni vill ni läsa om kärlek eller ska jag hålla mig till det vanliga?


Kommentarer
Postat av: Blakey

bra råd för dom som behöver/intresserade. själv sätter jag på touch of my hand och skippar denna illusionen.

2009-04-28 @ 01:26:28
Postat av: Ned!

Men gudfar kärleken är fin, man måste bara förstå sig på den! Illusion är det inte din vandrande dildo haha

2009-04-28 @ 01:28:51
URL: http://nedved.blogg.se/
Postat av: trogen läsare utan egen blogg

jag tycker det är roligt att följa bloggar som har återkommande saker som "veckans blablabla". Aa du fattar :) Så jag tycker det här är en rolig idé. Dessutom skriver du bra och har vettiga åsikter som får en att stanna upp och tänka till. Fortsätt så!!

2009-04-28 @ 09:58:09
Postat av: Ned!

Ja, men vad kul då fortsätter jag med detta så får vi se hur det går!

Tack för kommenteran (:

2009-04-28 @ 12:58:41
URL: http://nedved.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0