Tuesday

University here I come soon?

Ja ni min dag startade med att Micho kom hem till mig och borade in en massa universitet info i mitt lilla huvud.
Så den här veckan ska jag träffa en studievägledar och fan ta reda på allt jag behöver veta för att kunna sätta mig ner och komma fram till ett klokt beslut.

Micho pluggar själv på universitet och är riktigt duktig inom ämnet så när det kommer till att ta råd angående plugg är han den jag oftast vänder mig till.
Han gillade mina mål och planer, men ack vilken negativitet som spred sig i rummet så snabbt jag nämnde USA.
Visst förstod han varför jag ville dit och visst ska jag dit, men är det inte klokare att utbilda sig här när det ändå är gratis och lättare på många sätt?

Den frågan ställde jag mig redan innan och sorligt nog är ju svaret ja, det är ju självklart smartare at t utbilda sig här för att sen dra dit antigen sista året och ta examen där eller med en utbildning.
Jag är fortfarande inte hundra på ifall jag ska stanna, men det lutar sig verkligen till att stanna nu.
Det roliga var att jag skrev ju igår i min blogg att mitt hjärta vill en sak, men min hjärna en annan. Det hade Micho inte sett och från ingenstans sa han i sådana här situationer måste man tänka mer med hjärnan för i slutändan kommer det ju gynna hjärtat när man står där med en utbildning!
Tnx Micho dear. Ibland behövs verkligen en annans råd och åsikter så man kan hamna back on track igen!

Mot kvällen kom Ami och Jordi och med dem kan inget gå fel. Som vanligt en massa skratt och mer skratt även lite sommar planer, men mer om det kommer senare.


He is the bestfriend you wish you had


Kommentarer
Postat av: micho

d luugnt hjärtat =)

som sagt, hjärna före hjärta i denna hårda värld

dina drömmar kommer gå i uppfyllelse ändå

puss

2009-02-04 @ 20:26:16

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0