Hm..

Att bli missförstådd måste nog vara bland det jobbigaste någonsin. Jag menar alla bråk är ju i grund och botten en massa missförstånd som bara blir värre och värre.

Varför jag tar upp missförstånd är för att det är jusst det en läsare har gjort. Missförstått mig och dragit egna slutsatser.

Anonym skriver:
Tänker du på något annat än att festa gumman, det känns som att ditt liv kretsar kring det.
Det roliga är att din pojkväns pappa har dött och du tycker att det svider för att andra fortsätter leva sina liv, t,ex festa SUCK och återigen SUCK.
Livet handlar så mkt mer än att festa. Hoppas du ser det någon dag.

Mitt svar:
Jag antar att du inte förstod vad jag menade och enbart fastnade på ordet "fest".
 Vad jag försökte få fram var att alla går vidare, men just nu är det svårare än någonsin för oss att göra det och allt känns bara så fel.

Jag kunde lika gärna ha använt ordet shoppade eller fikade. T.ex. att bara kunna gå på stan med mina vänner just nu känns fel och bara för att jag använde ordet "festar" så menade jag inte : ush jag får inte gå ut och festa.

Det jag menade var att allas liv går framåt, men vårt står bara stilla och ser detsamma ut.
Sen måste du förstå att jag inte skriver på bloggen idag satt jag hemma och hade stor städning i en vecka, utan visst är det roligare att se dem roliga sakerna som shopping och fest?

Att livet inte handlar om att festa är jag medveten om, men jag förväntar mig inte heller att du ska veta någonting om det  då jag kanske mest skriver om att festa och ha kul.

Att jag som ung tog tag i en dröm som innebar att lämna alla här hemma och på egen hand med min pojkvän flytta till ett annat land med ingenting till att börja med och sakta jobba oss uppåt visar nog många tecken på att jag inte tror att livet är en fest, men igen du känner inte mig och kanske är det den bilden man får av att läsa det jag skrev.
Ditt inlägg får mig dock att tänka kanske borde jag skriva mer om vardagliga saker än fantasi livet al la hollywood.

Kommentarer
Postat av: Anonym

Jag menade inget illa. Jag känner bara hans familj och är nära de, därför tog jag illa vid att nu nämnde festa. För som sagt är det den bilden man får av dig när du skriver om att festa, supa och festa.

Att skriva om andra saker skulle vara super tycker jag.

Hoppas ni har det bra under er svåra tid.

2009-01-10 @ 16:31:42
Postat av: micho

Men lönt att attackera sådär bara för att du tar allting bokstavligt, "Anonym". Neda känner också hans familj väldigt bra, han var som en andra far till henne.

Man ska inte behöva förklara sig genom en j*vla uppsats, bara för att du stör dig på ordet festa.

Och nej, man kan inte "ha det bra" under en svår tid, utan man får ha tålamod och rätten att bearbeta sin sorg genom olika sätt. Vi alla är olika. Lär dig själv att använda rätt ord innan du klankar ner på andra.

2009-01-10 @ 17:41:22
Postat av: N!

Det låter jätte konstigt att du är nära dem, men inte har en aning om vem jag är sen jag var som en andra dotter för hans pappa.



Ifall fest & sup är den bilden du har av mig tycker jag att du ska ta en titt på dem äldre inläggen sen hans pappa dog.

Det står inte jag vill festa och inte heller stod det jag vill festa då utan ännu en gång jag menade alla går vidare och tillbaka till sitt liv, men vi har mycket att ta igen innan vi kan det.



Ifall du inte menade något illa vilket jag tror borde du ändå tänkt en extra gång innan du skrev så för det var just så du formulerade dig, illa.



I vilket fall hoppas jag du förstod vad jag menade för om du nu är nära till hans familj borde du veta vilken sorg vi går igenom och hur vi kämpar.

Men, visst alla missförstår.

2009-01-10 @ 17:51:33
URL: http://nedved.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0